Přejdi na obsah Přejdi na navigaci

Úvod  /  Výživový poradce  /  Prázdniny jsou tadyyyyy

Prázdniny jsou tadyyyyy

Prázdniny jsou tady, prázdniny jsou tady

Milé děti,

i přes to, že jste měly volno prodloužené, nyní máte před sebou 2 měsíce pravých letních prázdnin. Dáme si pár tipů, jak letní prázdniny využít naplno, mít stravování pod kontrolou, odpočinout si a načerpat síly do dalšího školního roku.

  • Pokud jste se ještě nepřihlásily na dětský tábor, udělejte to. Nebo aspoň na příměstský. Ochráníte se tak před nudou doma, budete mít stravovací režim a zažijete spoustu dobrodružství.
  • Jezděte na výlety a zapamatujte si o každém místě aspoň jednu zajímavost. Bude se vám to hodit ve škole a obohatíte své spolužáky a kamarády o nové informace.
  • Nenarušujte si váš denní režim. Vyspat se bez budíku je po celoročním raním vstávání velmi příjemné a i důležité, ale nevyspávejte do oběda. Budete mít zkrácený den a ochudíte se například o krásné ráno na zahradě. K létu patří i teplé večery, nepřehánějte to však s ponocováním. Rostoucí a vyvíjející se organismus potřebuje dostatek spánku.
  • Letní grilování si užijte naplno. Stále však platí stejné zásady, jako po celý rok a pokud nechcete za prázdniny přibrat nadbytečná kila, řekněte svým rodičům aby…
  1. Nekupovali sladké limonády, sladké šťávy, slazené minerálky. Raději si vychlazenou obyčejnou vodu ochuťte mátou, citronem, pomerančem, mandarinkou či jiným sezóním ovocem.
  2. Nekupovali zásoby slaných a sladkých pochutin domů, protože když se budete nudit, mohly byste sáhnout po pytlíku chipsů. Raději si nakrájejte zeleninu s připraveným tvarohovo bylinkovým dipem.
  3. Nekupovali domů zmrzlinu. Raději si udělejte delší procházku, nebo výlet na kole za oblíbenou ovocnou nebo točenou zmrzlinou.
  4. Nekupovali prázdninové koblihy a koláče. Raději si upečte s babičkou domácí buchtu, kam dáte minimum cukru a přidáte ovoce, namícháte mouku bílou pšeničnou s celozrnnou, přidáte jogurt, nebo tvaroh.
  5. Nekupovali na každodenní grilování párky, klobásy či jiné uzeniny. Špekáček si užijte na výšlapu, doma však preferujte ke grilování raději libové maso. Nezapomínejte vždy doplnit o zeleninu a celozrnné pečivo či jinou přílohu.
  6. Nekupovali vám na každém výletě párky v rohlíku, hamburgery, na koupalištích každý den langoš s limonádou. Raději si připravte vlastní sváču do krabičky. Udělejte si obložené toasty, nebo domácí hamburgery z libového masa, nakrájejte si zeleninu, ovoce a užijte si kopeček ovocné zmrzlinky.
  • Hýbejte se, radujte se, plavte, jezděte na kole, kolečkových bruslích, běhejte a hrajte si!

A nakonec jedno připomenutí, abyste se nebály, že máte vše zakázané.

Není zakázaná potravina, záleží pouze na množství, frekvenci a způsobu úpravy!

Krásné léto!

Vaše nutriční Edita:)



Zpět na výpis rubriky