Přejdi na obsah Přejdi na navigaci

Úvod  /  Výživový poradce  /  Co ke svačině, aby nezůstala v aktovce

Co ke svačině, aby nezůstala v aktovce

Milé děti, milí rodiče,

školní rok nám začal a s tím i každodenní příprava svačin do školy. Co ale dětem připravovat, aby to nebylo každý den stejné, aby děti svačinu s chutí snědly a my rodiče nenacházeli o víkendu pracně připravované svačiny ve školní tašce?

Dáme si tedy pár tipů k přípravě svačin

  • Zapojte děti do přípravy-když děti budou při přípravě svačin pomáhat, budou si jídla více vážit, bude jim i více chutnat jablíčko, které si nakrájely, toast, který si obložily.
  • Připravte svačinu večer-častá výmluva, proč dítě do školy nenosí svačinu je, že ráno nestíhají ani rodiče, ani děti. Připravte tedy svačinu večer před spaním. Do rána zabalená v ledničce zcela jistě vydrží :)

Jaká by měla být tedy svačina?

  • Praktická. Kupte na svačinu boxy, pevnější obaly, termosky na jogurt s müsli, veselé lahve na pití.
  • Chutná. Přibalte dítěti vždy do školy nějakou malou dobrotu, na kterou se může po náročném vyučování těšit nebo ji schovejte mezi toast. Může to být např. hrst oříšků, sušené ovoce, kousek čokolády, müsli tyčinku, ovocnou tyčinku, trošku kečupu, hořčice mezi pečivo, kousek buchty nebo dobijte kartičku do školního automatu.
  • Sytá. Preferujte celozrnné, žitné, kváskové, grahamové pečivo. Nebojte se ale ani pečiva bílého. Pokud k bílému pečivu přibalíte dostatek zeleniny, ovoce, přidáte k němu sýr, šunku, tak zasytí také.
  • Vyvážená. Nezapomeňte na vyvážené složení. Ve svačině by neměly chybět kromě komplexních sacharidů ani bílkoviny, vhodné tuky, zelenina a ovoce.
  • Zajímavá. Změňte občas složení svačiny. Upečte a přibalte dítěti do školy buchtu, koláč, domácí pizzu, plněnou tortillu. Ke sladkému si dítě může koupit v automatu neochucený mléčný výrobek, ke slanému mu přibalte zeleninu.

A co tedy například připravit? Slož si sám..

Příloha (chléb, celozrnné pečivo, žitné pečivo, kváskové pečivo, obyčejný rohlík, houska, toustový chléb- celozrnný, dalamánek, pita chléb, tortillová placka, sypané müsli…)
+
Bílkoviny (čerstvý sýr, pomazánkové máslo, tvrdý sýr, mléko v krabičce, cottage, jogurt, tvaroh, pomazánky- tvarohová, rybičková, s červenou paprikou, se zeleninou, vajíčková, luštěninová, šunka, maso, plátek uzeného lososa, vejce- natvrdo, vaječná omeleta, chléb ve vajíčku, tofu, oříškové máslo…)
+
Zelenina (mezi pečivo plátky klasické okurky, nebo kyselé na ochucení, salát listový, ledový, římský, čínské zelí, paprika na plátky, nastrouhaná mrkev mezi chléb, ředkvičky, kedlubna, červená řepa, baby špenát,…)
+
Ovoce (do krabičky hroznové víno, jablíčko, kiwi, žlutý meloun, ananas, pomeranč, mandarinka, …)
+
1 malá dobrota ;)


Přejeme všem dětem i rodičům úspěšný začátek nového školního roku a dobrou chuť!

Vaše nutriční Edita




Zpět na výpis rubriky