Přejdi na obsah Přejdi na navigaci

Úvod

Jak na pohybovou aktivitu?

Pohyb je přirozená součást našeho života. Někdo sportuje pravidelně a sport je pro něho droga, někdo se musí přímo nutit, aby se šel ven proběhnout. Proč bychom se měli udržovat v kondici a fit? Každého asi napadne, že hlavním důvodem je, si udržet svoji váhu a aby kila nešla nahoru. Pohyb přispívá ale i k dalším věcem. Pomáhá nám posilovat náš imunitní systém, udržuje naše srdce zdravé, podporuje cirkulaci krve a také nás udržuje v duševní pohodě.

behani

Denně bychom se měli pohybovat minimálně 30 minut. Může to být rychlá chůze, běhání anebo cvičení. Ano, i rychlá chůze se do pohybu počítá, nemusíte se potit ve fitku či na aerobiku do totálního vyčerpání. Nejvíce tělu prospějete aerobní aktivitou, kterou přizpůsobíte vaší odpovídající kondici. Proto pokud nejste vůbec zvyklí sportovat, doporučuji začínat zlehka a pomalu..

Tipy jak zařadit pohyb do 24 hodinového každodenního maratonu.

1. Jezdíte každý den autem nebo MHD do práce a z práce? Zkuste místo toho dojít do práce pěšky nebo jet na kole. Říkáte si, že to máte do práce příliš daleko? Můžete přeci vystoupit pár zastávek před vaší prací a zbytek dojít. Ranní procházkou probudíte svoje tělo a budete tak plní energie na pracovní den. Pokud neradi brzy ráno vstáváte a ranní procházka nebo kolo se vám do rána už nevejde, není nic snadnějšího než to samé udělat, když skončíte v práci.

2. Znáte to, že ve dvou se to lépe táhne? Domluvte se s kamarádkou, s kamarádem nebo s více lidmi na pravidelné společné aktivitě. Může to být procházka, běhání, badminton, fotbálek, florbal, volejbal, aerobic. Cokoliv, co vás bude bavit. Navzájem se budete motivovat do sportování. Když se vám náhodou někdy nebude chtít, tak věřte, že druzí vás vždycky vytáhnou a zároveň se budete více snažit, abyste byli lepší a lepší.

3. Prožívejte své volné víkendy aktivně. Vyjeďte s rodinou o víkendu na výlet do přírody nebo uspořádejte s přáteli akci mimo město. Stačí vyrazit na den nebo si pronajmout chatu. Nejenom, že uděláte mnoho pro své zdraví, ale budete mít spoustu nových zážitků a poznáte nová místa.

4. Máte doma pejska? Tak to máte úplně vyhráno. Prodlužte procházky s pejskem nebo zkuste psí aktivity jako je agility nebo canicross. Uděláte radost sobě i vašemu psímu kamarádovi.

Zkuste některou z našich rad nebo napište, jak sportujete vy.

Hýbejte se každý den!




Zpět na výpis rubriky