Přejdi na obsah Přejdi na navigaci

Úvod  /  Poradna  /  Tipy od nutriční terapeutky  /  Proč snídat?

Proč snídat?

Snídaně je první jídlo, které bychom měli sníst na začátku dne. Náš organismus je po spánku zpomalený a snídaně pomáhá nastartovat metabolismus a připravit naše tělo na náročný den. Vaše dítě by mělo snídat nejlépe než jde do školy, v klidu a s ostatními členy rodiny. Snídaně by měla tvořit kolem 20-25 % z celkového denního příjmu.

A co si ke snídani dát? Snídaně by správně měla obsahovat bílkovinu jako je tvrdý sýr, tvarohové pomazánky, lučinu, šunku, jogurt atd. Ve snídani by měly být zastoupeny i sacharidy ve formě celozrnného pečiva nebo ovesných vloček. A nakonec by se mělo vždy myslet i na zeleninu, která by měla být přirozeným doplňkem snídaně. Vhodné je si dát např. celozrnné pečivo s tvrdým sýrem a zeleninou, ovesné vločky s jogurtem nebo mlékem a nakrájeným ovocem.

Naopak nevhodné jsou oblíbené dětské cereálie, které obsahují vysoké množství přidaného cukru a někdy i soli. Taková snídaně Vaše dítě nezasytí a bude mít brzy hlad.

Klíčem je pravidelnost



Zpět na výpis rubriky