Přejdi na obsah Přejdi na navigaci

Úvod  /  Poradna  /  Tipy od nutriční terapeutky  /  Pitný režim

Pitný režim

Máme tu léto a s ním spojené horké letní dny. V těchto dnech je obzvláště důležité dodržovat pitný režim. Kdo si jej hlídá, rozhodně neprohloupí.

Jak správně doplnit tekutiny?

Obecně se říká: „Vypijte denně 2 až 3 litry tekutin“. Některé názory jsou i takové, že se má člověk napít pouze, když cítí potřebu, nebo naopak by se měl prolívat vodou. Pravda je někde uprostřed. Můžeme se řídit doporučením 30 – 40 ml na kilogram váhy. Nezapomínejme, že vodu přijímáme i z potravy – ovoce, zeleniny nebo polévek.

Pitný režim?

Nejvhodnější tekutinou je obyčejná neperlivá voda. Vodu můžeme střídat s čaji, ale není vhodné se zaměřovat pouze na jeden konkrétní druh. Především bychom měli dávat pozor na bylinné čaje. U dětí můžeme příjem tekutin oživit sirupem smíchaným s vodou nebo 100% ovocným džusem, ale opět smíchaným s vodou a to nejlépe v poměru 1:1. Nevhodným nápojem jsou sladké limonády nebo ochucené minerální vody, které obsahují hodně cukru. Cukr žízeň rozhodně nezažene, navíc může přispívat k nadváze a ke kazivosti zubů.

V letních dnech se zvyšuje potřeba doplňovat tekutiny. Stejně tak pokud vykonáváte pohybovou aktivitu, váš příjem by měl být také vyšší. Pitný režim je důležité dodržovat, aby naše tělo správně fungovalo. Jinak nám hrozí únava, bolesti hlavy, podrážděnost, zácpa nebo problémy s ledvinami a močovými cestami.

Dodržujte proto pitný režim, budete tak zdraví a plní energie.




Zpět na výpis rubriky