Přejdi na obsah Přejdi na navigaci

Úvod  /  Poradna  /  Tipy od nutriční terapeutky  /  Jak to doma zvládnout

Jak to doma zvládnout

Milí školáci, milí rodiče

zažíváte nejnáročnější období „volna“ jaké jste si dokázali představit.
Děti dostávají ze školy spoustu domácích úkolů, ze kterých jsou otrávené. Rodiče musí všechno postíhat, chodit do práce, zabavit děti a ještě nakrmit celou rodinu.

Další věc, kterou je v tomto období náročné dostat pod kontrolu je domácí mlsání. K mlsání je nyní spoustu času, příležitostí a výmluv.

Spoustu obézních dětí v nutričních ambulancích udává jako důvod mlsání nudu, což v tomto období nemůžeme zazlívat nejednomu školákovi. Snížený pohyb, nemožnost chodit na hřiště s kamarády, děti jsou ochuzené o tělocvik, kroužky a celkově je narušený celodenní režim.

Pár tipů, jak to zvládnout

  • Nevyspávejte– určitě se můžete vyspat déle, než obvykle, ale pokud budete vstávat až na oběd, tak budete mít nabouraný celý den i stravování
  • Neponocujte- ponocování dětem neprospívá, ať už z hlediska vývoje, tak z hlediska narušené soustředěnosti
  • Jezte pravidelně- stejně, jako ve školním režimu se snažte zařazovat 3 hlavní jídla a 2 svačinky, ideálně mléčno- ovocné
  • Nevynechávejte snídani, oběd ani večeři- předcházíte tím celodennímu uzobávání a večernímu mlsání
  • Jezte u jídelního stolu- nenoste si jídlo k počítači, nebo televizi. Mozek se nesoustředí na to, co jíte a obecně potom sníte větší množství jídla
  • Omezená doba na mobilu- stanovte si s rodiči dobu, kterou strávíte na mobilu
  • Nepřehánějte to s mlsáním- vzhledem ke snížené pohybové aktivitě to v tomto období platí dvojnásobně. Mějte dobroty na příděl, maximálně 1 méně vhodnou potravinu za den, rozdělte se o dobrotu např. se sourozenci, sladký jogurt namíchejte s bílým, ale obecně se sladkou chuť snažte přijímat spíše z ovoce
  • Pitný režim- nezapomínejte na pitný režim. Pijte pravidelně, spíše menší množství, ale častěji. Preferujte obyčejnou vodu. Nezařazujte limonády, sladké šťávy, přeslazené džusy
  • Hýbejte se- choďte pravidelně s rodiči na procházky do lesa, nebo si každý den doma zacvičte s vlastní vahou ( dřepy, kliky, sedy-lehy, výpady, prkno, stojky), pokud máte zahradu zaskákejte si na švihadle, nebo se projeďte na kole
  • Oblíbené činnosti- v záplavě úkolů ze školy nezapomínejte na věci, které máte rády. Četba oblíbené knížky, videohovor s kamarády, napsat dopis babičce a dědečkovi, úklid pokojíčku, zahrát si společenské hry, pomoc rodičům s vařením

Udržujte si dobrou náladu, pozitivní myšlení a buďte ohleduplní k sobě i svému okolí.

Příště si dáme tip na zdravé mlsání.

 

Vaše nutriční Edita



Zpět na výpis rubriky