Přejdi na obsah Přejdi na navigaci

Úvod  /  Poradna  /  Časté otázky a odpovědi

Časté otázky a odpovědi

Vše o mobilní aplikaci Happysnack®

Kde si mohu stáhnout mobilní aplikaci Happysnack®?

Mobilní aplikace Happysnack® s modrým logem je k dispozici ke stažení Obchod Play nebo v AppStore.

POZOR! Pokud jste v minulosti měli staženou neoficiální aplikaci s oranžovým logem, tato vám přestala fungovat. Je tedy ji třeba odinstalovat a stáhnout tu originální s modrým logem. Více info zde.

Jaké funkce nová mobilní aplikace Happysnack® umožňuje?

Mobilní aplikace Happysnack® nahrazuje webové přihlášení k účtu karty. Je však uživatelsky mnohem příjemnější a je doplněna o nové funkce. Tou nejdůležitější je možnost přidání vícero karet do jednoho účtu, což je výhodné především pro rodiče s vícero dětmi či kartami. A tou velmi praktickou je, že se můžete přímo "podívat" do automatu na vaší škole - jaké tam jsou výrobky, jak vypadají, kolik stojí a jaké je jejich složení včetně uvedení alergenů.

Dalšími funkcemi jsou - pojmenování jednotlivých karet včetně přiřazení obrázku karty, nastavení omezení prodeje vybraných výrobků, denního limitu a zasílání notifikací e-mailem při blížícím se konci platnosti karty nebo při navýšení kreditu. Z mobilní aplikace bude pro vás jednodušší i nabíjení karet, přesměruje vás rovnou do platební brány a kredit můžete dobít pohodlně kartou, aniž byste museli k počítači.

Měl jsem starou aplikaci a přestala mi fungovat. Nemohu se přihlásit. Co mám dělat?

V minulosti existovala jiná, neoficiální aplikace Hapypsnack s oranžovým logem. Tato byla na základě uznání autorských práv zneplatněna a nahrazena tou oficiální Happysnack® s modrým logem. Více info zde.

Pokud používáte tu starou, je nezbytné ji odinstalovat a stáhnout si tu oficiální. Poté bude vše fungovat, jak má.

Mohu dobít kredit na kartu z aplikace? Co mám dělat?

Ano, přímo z aplikace můžete být přesměrováni do platební brány k platbě kartou. Stačí se přihlásit, kliknout na ikonku Nabití kartu pod obrázkem karty a poté zvolit m možnost Platební kartou.

Ostatní odrážky poskytují pouze informace, jakými dalšími způsoby lze kredit na kartě dobít - například převodem z bankovního účtu, jednorázovou SMS či předplatným SMS Premium, apod.

Vše o předplacených kartách

Kde dostanu předplacenou kartu?

Předplacenou kartu Happysnack® obdržíte zdarma u pověřené osoby ve škole obvykle na počátku školního roku. Karta má v době předání nulovou hodnotu a lze na ni vybírat pouze bezplatné výrobky v rámci školního projektu Mléko do škol/ Ovoce a zelenina do škol. Její platnost je omezena na minimální dobu trvání školních projektů - tedy jeden školní rok s přesahem do konce listopadu následujícího školního roku.
INFO! Možnost prodloužení platnosti stávajících karet. Více info zde.

Jak provést převod z karty na kartu?

Budete k tomu potřebovat čísla a hesla staré i nové karty. Převod lze realizovat po přihlášení k účtu karty na internetu nebo v mobilní aplikaci Happysnack®.

  1. Nejprve se přihlaste ke své nové kartě, kam budete kredit převádět, a změňte si změňte aktivační heslo, které je vytištěné na kartě, za své vlastní oblíbené. Doporučujeme vložit i e-mail pro případnou ztrátu hesla.
  2. Poté se přihlaste k účtu staré karty, ze které chcete kredit převádět.
  3. Starou kartu zablokujte, pokud již není zablokovaná. Blokace karty musí být potvrzená automatem - toto může trvat někdy i 20 - 30 minut, ojediněle i déle. Můžete si to zkontrolovat v Historii operací - pokud blokace není potvrzená, uvidíte tam větu "čeká se na potvrzení automatem". V tomto případě je třeba počkat, než se automat spojí se serverem a naopak.
  4. Jakmile je vše v pořádku, klikněte na odkaz "Převod kreditu". Vyplňte číslo nové karty a její nové heslo. Potvrďte. Kredit se převede.

Kde najdu variabilní symbol karty?

Variabilní symbol karty je celé číslo karty, které najdete na kartě na zadní straně nad čárovým kódem.

Variabilní symbol je velmi nutný údaj - doporučujeme si ho poznačit na Vámi oblíbené místo. Pomůže Vám to při dobíjení karty nebo při dohledání ztracených plateb či při samotné ztrátě karty.

Pokud nemůžete najít ani kartu, ani variabilní symbol a karta byla alespoň jednou dobita, podívejte se na výpis z Vašeho účtu / mobilu. Určitě ho najdete jako zde uvedený variabilní symbol při dobíjení.

Náš tip! Co je vyfoceno, je zachováno! Vyfoťte si zadní stranu karty mobilem. V případě ztráty snadno tak dohledáte číslo karty ve svém v mobilu nebo v cloudu.

Náš tip! Stáhni si mobilní aplikaci Happysnack®. Zde jsou všechna čísla / variabilní symboly uloženy.

Je třeba kartu aktivovat? Je zde aktivační poplatek?

Ano, každá kartička pro výběr placených výrobků musí být "aktivována". Toto se provádí prvním nabitím karty jakýmkoli finančním obnosem. V praxi to znamená, že u prvního nabití karty dojde k její automatické aktivaci a synchronizaci příslušných nároků. Tento krok je zpoplatněn administrativním poplatkem ve výši 10 Kč, který bude stržen z výše dobitého kreditu. Po přihlášení ke svému účtu se tato aktivace zobrazuje jako Změna kreditu karty (aktivační poplatek).

Pro výběr bezplatných výrobků, tedy produktů v projektu Ovoce a zelenina do škol a Mléko do škol, není třeba kartu dobíjet. Aktivační poplatek se nehradí.

Jaká je platnost předplacené karty?

Platnost karet je jeden školní rok. Tato doba odpovídá minimální době trvání školních projektů. Abyste mohli využít a dočerpat kredity, lze kartu používat až konce listopadu následujícího školního roku, popř. si její platnost automaticky prodloužit.

Po uplynutí příslušného školního roku si, prosím, překontrolujte, zda Vaše škola má uzavřenou smlouvu na dodávku dotovaného mléka, abyste mohli využívat výhody a nakupovat ochucená mléka za sníženou (akční) cenu.

POZOR - možnost prodloužení platnosti stávajících karet. Více info zde.

Dobili jsme kartu po 30.11. Proč se mi platnost karty neprodloužila?

K tomu, abyste projevili zájem o prodloužení karty o další školní rok, je třeba ji dobít kreditem v minimální výši 10 Kč do 30. listopadu. Pokud dobijete později, například v prosinci nebo až v lednu, karta se již automaticky neprodlouží a je třeba  o převést kredit ze staré karty na kartu novou!

Co když jsme nestihli vyčerpat kredit na kartě, které končila platnost koncem listopadu?

Pokud na kartě zůstal nějaký kredit, nezoufejte. Rádi vám vyjdeme vstříc a umožníme převod na nové karty až do konce března následujícího roku.

Převod si můžete buď zrealizovat sami po přihlášení k účtu karty na internetu, v mobilní aplikaci, nebo zaslat žádost o převod na e-mail info@happysnack.cz. V tomto případě je třeba uvést číslo staré a nové karty. Pro kontrolu je nezbytné, aby obě karty byly alespoň jednou dobity ze stejného čísla účtu / mobilu. Převod hotovosti ze staré karty na kartu novou je zdarma.

Jaké výrobky mohu na kartu kupovat?

Na kartu lze vybrat jakékoli výrobky z automatu. Pro výběr bezplatných produktů není třeba kartu nabíjet, pro výběr ostatních výrobků je třeba ji nabít libovolným finančním obnosem.

Žáci škol, které jsou s námi zapojeny do školního projektu Mléko do škol, mohou nakupovat ochucená mléka za akční cenu. Za tuto akční cenu je prodáno pouze jedno (první) ochucené mléko ve vyučovacím dni. Další mléka jsou již prodávána za plnou cenu.

Žáci škol, které s námi nejsou zapojeny do tohoto projektu, nakupují ochucená mléka za plnou cenu.

Pracovníci školy si mohou vybírat všechny výrobky vyjma plně dotovaných produktů v projektu Ovoce a zelenina do škol a Mléko do škol. Ochucené mléčné dotované výrobky  již nejsou sočástí dotovaného projektu a lze je tedy nakupovat za cenu nedotovanou.

Nedaří se mi vybrat výrobky z automatu. Co mám dělat?

Mohla nastat některá z těchto situací:

  • Karta je zablokovaná. Napište na e-mail info@happysnack.cz číslo karty a název školy. Po ověření kartu opětovně aktivujeme.
  • Platnost karty byla ukončena. Do konce března vám rádi vyjdeme vstříc s převodem kreditu na novou kartu (viz otázka výše)
  • Karta není přiřazena k automatu, na kterém jí zkoušíte použít. Pokud je na škole více automatů, je možné, že karta je registrována na jiný automat, než na ten, kde ji chcete použít. Napište váš požadavek na e-mail info@happysnack.cz, rádi pomůžeme s přeregistrací karty na váš oblíbený automat.
  • Na kartě není dostatečný finanční obnos. Kartu je třeba dobít libovolným finančním obnosem - info zde.
  • Na kartě je nastaven nižší denní limit, než je cena zboží. Po přihlášení k vašemu účtu zde můžete změnit výši denního limitu.
  • Na kartě byly omezeny výdeje určitých skupin výrobků. Po přihlášení k vašemu účtu zde můžete změnit omezení pro výdej výrobků.
  • Již je vyčerpán limit na bezplatné výrobky v rámci školních projektů - Ovoce a zelenina do škol / Mléko do škol. Nové limity pro výdej bezplatných produktů budou nastaveny s novým kalendářním měsícem.
Pokud se nejedná ani o jednu situaci výše uvedenou, kontaktujte nás.

Jak dobít kredit?

Nabízíme čtyři způsoby bezhotovostního dobíjení – převodem na účet, poštovní složenkou A, SMS Premium a platební kartou na prostřednictvím platební brány. Blíže o způsobu nabíjení najdete v sekci Školní automat / Jak dobít kredit.

Pozor! Některé způsoby dobíjení jsou zatíženy poplatky třetím stranám - doporučujeme si vždy pečlivě pročíst všechny podmínky plateb. Nejvýhodnější je dobíjení platební kartou prostřednictvím platební brány (zcela bez poplatku) nebo pak převodem z účtu, kdy většina bank poskytuje tuto službu také zdarma.

Co dělat při ztrátě karty?

Doporučujeme kartu co nejříve zablokovat po přihlášení ke svému kartovému účtu nebo v mobilní aplikaci Happysnack®.

Případný kredit je možné převést na kartu novou - buď v aplikaci, po přihlášení k účtu karty nebo stačí napsat žádost na info@happysnack.cz s uvedením čísla staré i nové karty a názvem školy, které dítě navstěvuje. U nových anonymních karet je nezbytné prokázat, že karta patří stejnému majiteli - například sdělením čísla účtu, ze kterého byla karta dobita, apod.

Převod zůstatkového kreditu na jakoukoli plastovou kartu je zdarma. Každá plastová karta je však zatížena aktivačním poplatkem ve výši 10 Kč, který se stáhne z výše kreditu po prvním dobití nebo převodu kreditu, záleží, co nastane dříve.

Mohu sám kartu zablokovat?

Ano, po přihlášení ke svému kartovému účtu (Vstup pro rodiče) nebo prostřednictvím mobilní aplikace Happysnack® si můžete kartu sami zablokovat.

Její případná opětovná aktivace je možná pouze na základě žádosti, zaslané na info@happysnack.czs uvedením názvu školy, kam dítě dochází.

Co dělat při ztrátě hesla?

Pokud jste při prvním přihlášení zadali Váš e-mail, stačí ho automaticky vygenerovat (buď na webu nebo v aplikaci). Nové heslo bude zasláno na Váš e-mail.
Pokud jste e-mail neuvedli, je třeba napsat číslo karty na info@happysnack.cz a bude Vám zasláno heslo nové. Zaslání hesla prostřednictvím e-mailu může trvat až tři pracovní dny.

Doporučujeme při prvním přihlášení vyplnit e-mail, dostanete se tak rychleji ke svému novému heslu v případě jeho ztráty.

Pozor! V mobilní aplikaci Happysnack je vyplnění e-mailu povinnou podmínkou. Generování zapomenutého hesla je tak snadnější. Stáhněte si aplikaci Happysnack® jeste dnes!

Co dělat, nedaří-li se mi přihlásit ke kartovému účtu?

Zkontrolujte, zda uvádíte jako login celé číslo karty, které je vytištěné nad čárovým kódem.
Zkontrolujte, zda uvádíte správné heslo, eventuálně si vygenerujte nové (viz předchozí dotaz).
Heslo, které je na kreditce vytištěné, slouží pouze pro první přihlášení, pak je neplatné.

Mohu převést kredit na kartu sourozence?

Ano, převod je možný - buď na internetu, v mobilní aplikaci Happysnack®, nebo stačí napsat žádost o převod na info@happysnack.cz. Uveďte číslo Vaší karty a číslo karty sourozence a název školy. Pro kontrolu je nezbytné, aby obě karty byly alespoň jednou dobity ze stejného čísla účtu / mobilu. Převod hotovosti ze staré karty na kartu novou je zdarma.

Jak mám nastavit denní limit na kartě?

Přihlaste se ke svému kartovému účtu v mobilní aplikaci Happysnack® nebo na internetu Vstup pro rodiče. V položce Nastavení můžete do kolonky Denní limit (v aplikaci Limity a omezení) vložit částku v korunách, určenou pro jeden den. Dítě si bude moci vybrat výrobky jen do výše vámi nastaveného limitu. Před stanovením denního limitu si zkontrolujte ceny výrobků v automatu zde.

Pokud uvedene jako limit 0 (=nulu) - znamená to, že není nastaven žádný limit a dítě může nakupovat neomezeně.

Co dělat, když mé dítě ukončilo školní docházku?

Nejvýhodnější je dobíjet kredit v takové výši, aby si jej dítě stihlo vybrat do konce školního roku. Pokud i tak na předplacené kartě zůstane finanční obnos, je nutné vyčerpat částku nákupem zboží z automatu, popř. lze převést kredit na kartu sourozence.

Co dělat s předplacenou kartou při přechodu dítěte na jinou školu?

Pokud na škole je automatu Happysnack®, vyzvedněte si u pověřené osoby předplacenou kartu a buď si převeďte kredit sami nebo si zažádejte o převod na info@happysnack.cz. Je třeba uvést číslo staré a nové karty. Pro kontrolu je nezbytné, aby obě karty byly alespoň jednou dobity ze stejného čísla účtu / mobilu. Převod hotovosti ze staré karty na kartu novou je zdarma.

Na naší škole je ukončen provoz automatu, co mám dělat?

Doporučujeme si vybrat výrobky z automatu do výše kreditu. Zástupce školy bude včas informován o této situaci, aby žák měl dostatečný časový prostor na odebrání výrobků z automatu.

Mohu předplacenou kartu zalaminovat?

Všechny karty jsou z plastu, které jsou pružnější a odolnější vůči mechanickému poškození. Není je tedy třeba laminovat.

Mohou i pracovníci školy mít předplacenou kartu?

Ano, karta je určena i pro školní pracovníky. Při zadávání karty do systému je třeba nastavit zákaz výdeje dotovaných výrobků, popř. napsat číslo karty na e-mail info@happysnack.cz, na kartě budou zakázány výdeje dotovaných produktů. Ochucené výrobky budou prodávány za plnou cenu, nikoli akční.

Mléko do škol

Proč potřebují mléko zejména děti?

Mléko a mléčné výrobky hrají důležitou roli ve výživě dětského organismu, především jako zdroj vápníku. Vápník zajišťuje zdravý vývoj kostí a skeletu. Tvorba kostní hmoty probíhá zejména během dětství a dospívání. Proto je velmi důležité, aby byl vápník podáván v dostatečném množství zejména dětem. Doporučená dávka vápníku činí podle věku dítěte 800 – 1 200 mg/den.

Kolik stojí dotované výrobky?

Ve školním projektu Mléko do škol jsou neochucená mléka a neochucené mléčné výrobky (sýry, jogurty, apod.) dodávány všem přihlášeným žákům zcela zdarma.

Ochucené mléčné produkty již nejsou dotovány, ale naše společnost je nabízí za zvýhodněnou - tzv. akční cenu - všem žákům škol, které jsou s námi přihlášeny do školního projektu Mléko do škol.

Více o cenách výrobků najdete v sekci Nabídka v automatu.

Jaký je nárok dítěte na dotované mléčné produkty?

Neochucené mléčné produkty jsou dodávány všem přihlášeným žákům prvního stupně a přípravých tříd zdarma minimálně jednou za měsíc.

Ochucené mléčné produkty již nejsou dotovány v rámci školního projektu Mléko do škol. Naše společnost je však nabízí ve školním automatu za zvýhodněnou, tzv. akční cenu, a to všem žákům škol, které jsou s naší společností přihlášeny do školního projektu Mléko do škol. Nárok je omezen na jeden ochucený produkt za den za akční  cenu. Další ochucený výrobek je prodáván za cenu plnou.

Mému dítěti nechce automat vydat mléčné výrobky, kde je problém?

Mohly nastat tyto situace:

  • Na předplacené kartě již není žádný kredit – dobijte kartu.
  • Nastavený denní limit je nižší, než cena mléčného výrobku – přihlaste se do aplikace Happysnack® nebo k Vašemu kartovému účtu a nastavte výši denního limitu alespoň na cenu jednoho výrobku.
  • Byl zakázán výběr mléčných výrobků – po přihlášení do kartového účtu dbejte, ať je zaškrtávací políčko na řádku Mléko do škol vyplněno. V aplikaci Happysnack®si prohlédněte, aby skupina Mléko do škol byla povolena.
  • Čeká se na potvrzení transakcí automatem – automat je momentálně offline. Během krátké doby servisní technici obnoví připojení, při delší odmlce nám můžete problém oznámit na info@happysnack.cz.

Mohou si dotované mléčné výrobky vybírat i pracovníci školy?

Bezplatné dotované výrobky jsou určeny pouze přihlášeným žákům základní školy, nikoli pracvníkům školy.

Pracovníci školy si mohou zakoupit všechny nedotované výrobky za plnou cenu. Informace o cenách najdete v sekci Nabídka v automatu.

Ovoce a zelenina do škol

Jsou ovocné produkty opravdu zadarmo?

Žáci, kteří jsou účastníky projektu Ovoce a zelenina do škol resp. jejich rodiče, neplatí cenu dodaných produktů. Tato cena je hrazena z dotace EU, státního rozpočtu ČR a soukromých zdrojů.

Jaký je nárok dítěte na dotované výrobky?

Nárok dítěte je určen výší limitu, který se stanovuje nový pro každý školní rok. V letošním školním roce počítáme minimálně s jednou zavážkou měsíčně.

Je možné ovocné produkty po vyčerpání nároku i zakoupit?

Nikoli, momentálně nelze zakoupit výrobky z projektu Ovoce a zelenina do škol.
Výjimkou je pouze 100% ovocná šťáva nebo pyré, které jsou také v běžném prodeji.

Ostatní výrobky zdravé výživy

Je omezen výběr výrobků zdravé výživy z automatu?

Nikoli, výběr výrobků zdravé výživy není z naší strany nikterak omezen. Je třeba však brát ohled na to, že se jedná o dopolední svačinu a rodiče by měli svým dětem předat vhodné informace o výběrech na základě nutričních doporučení. Rodiče mohou také provádět různá nastavení (volba výrobků, denní limit) po přihlášení ke svému kartovému účtu nebo v mobilní aplikaci Happysnack®.

Kde najdu složení a alergeny jednotlivých výrobků?

Vše potřebné o výrobcích najdete v sekci Nabídka v automatu nebo po přihlášení do mobilní aplikace Happysnack®. U každého výrobku je k dispozici Produktová karta výrobku, kde si dané informace můžete přečíst.

Jsou v nabídce Happysnack® i výrobky bez lepku?

Pokud ano, je tato informace je vždy sdělena u přehledu výrobků v sekci Nabídka v automatu nebo u každého výrobku po přihlášení k mobilní aplikaci Happysnack®.

Aktualizace k 4.10.2022